IT-bedrijf zoekt logo

Details

ID : 1688
Categorie : Huisstijl en logo
Bedrijf : Ostendo
Aantal ontwerpen : 14
Prijs :
1# : €150,-

Status : Beëindigd

Begin wedstrijd : 03-04
Einde wedstrijd : 14-04
afgelopen

Gegarandeerde vergoeding

Wedstrijd omschrijving

Een logo dat meer zegt dan 1000 woorden...

Ostendo is een ICT-bedrijf dat zich richt op de particuliere en MKB-markt. We ontwikkelen websites, applicates en hebben een vrij grote tak voor het plaatsen (hosten) van websites en doen van domeinnaamregistraties. In principe kunnen de werkzaamheden worden omschreven als "Alles rondom websites" (al klinkt dat niet erg aantrekkelijk). Een echt motto/slogan is er (nog) niet (ideeën zijn welkom). Verder is de beperking tot "alles rondom websites" niet helemaal van toepassing; ook andere opdrachten die we uit kunnen voeren nemen we aan. Kortom: de werkzaamheden zijn niet erg concreet te omschrijven.
Het enige waar we zelf niet erg sterk in zijn is het grafische ontwerp, dus vandaar eens proberen of dat via zo'n wedstrijd wel lukt.

wat-wel:

- Een logo dat meer zegt dan 1000 woorden

- Die woorden zouden dan iets zijn als:

* zakelijk

* betrouwbaar

* professioneel

* kennis van zaken

* "jong en dynamisch"

* niet te goedkoop

* niet te duur

* persoonlijke aandacht

- Verder ben ik persoonlijk wel tevreden over de huidige website/kleurencombinatie (zie www.ostendo.nl). Ik wil hier geen harde eis van maken, maar misschien wel een mooie richtlijn?



Verder zoeken we een logo dat in principe horizontaal geörienteerd is (zoals het huidige: qua afmetingen breder dan dat het hoog is). Verder zou het fijn zijn als er ook een uniek herkenbaar vierkant beeldmerk uit te halen zou zijn voor gebruik op verschillende plaatsen waar alleen een vierkant logo past.



Tenslotte moet het logo in elk geval op een lichte (witte) achtergrond goed uitkomen. Altijd mooi meegenomen als het ook werkt op een donkerdere achtergrond.

wat-niet:

- Niet te "kinderlijk", het moet betrouwbaar en professioneel overkomen

- Geen krullerige lettertypes



En verder: laat je creativiteit de vrije loop!

Nog geen ontwerpers gevonden

Inzendingen (14 total, 0 deleted)
IT-bedrijf zoekt logo#50145 Afgekeurd
Ontwerper: GraphicI

IT-bedrijf zoekt logo#49571 Afgekeurd
Ontwerper: GraphicI

IT-bedrijf zoekt logo#50070 Afgekeurd
Ontwerper: GraphicI

IT-bedrijf zoekt logo#49301 Afgekeurd
Ontwerper: GraphicI

IT-bedrijf zoekt logo#49134 Afgekeurd
Ontwerper: GraphicI

IT-bedrijf zoekt logo#47975 Afgekeurd
Ontwerper: robertklein

IT-bedrijf zoekt logo#47791 Afgekeurd
Ontwerper: ChickenGardenInc.

IT-bedrijf zoekt logo#47768 Afgekeurd
Ontwerper: ChickenGardenInc.

IT-bedrijf zoekt logo#47690 Afgekeurd
Ontwerper: Studio079

IT-bedrijf zoekt logo#48343 Afgekeurd
Ontwerper: SintlucasHertogs

IT-bedrijf zoekt logo#47792 Afgekeurd
Ontwerper: ChickenGardenInc.

IT-bedrijf zoekt logo#47790 Afgekeurd
Ontwerper: ChickenGardenInc.

IT-bedrijf zoekt logo#47932 Afgekeurd
Ontwerper: Firolo

IT-bedrijf zoekt logo#47769 Afgekeurd
Ontwerper: Brian

Einde toegevoegde inzendingen
Recente activiteiten

Er hebben nog geen activiteiten plaats gevonden.

Wedstrijd discussie
U moet inloggen om een bericht te kunnen plaatsen

GraphicI 2010-04-14 14:22:00

Dankjewel! Leuk hoor! Bart je hoort van me via de mail. Groeten Inge

X 2010-04-14 14:08:41

@graphicI gefeliciteerd, mooi logo!

logolobo 2010-04-14 13:28:38

gefeliciteerd graphic!

Ostendo 2010-04-14 13:24:58

Ik ga voor 50145 met het font van de onderste van 50070. :)@graphicI Neem even contact op via bart [apenstaart] ostendo [punt] nl :)

Xander Dzign 2010-04-13 22:16:27

Hahaha heb ik toch verkeerd gegokt! ;-) Ik zal kijken of ik op de valreep nog iets kan inzenden, succes in elk geval!Gr. Xaner

Ostendo 2010-04-12 22:16:16

@Xander Dzign: Sorry, ik heb geen online casino.. :p Ik vind je logo veel te druk, je kleuren veel te fel en alles behalve professioneel en strak. Dat wordt 'm niet.@Sander Te grijs-muisje-achtig. En het is geen osten-do ofzo, dus die kleurencombinatie in de letters vind ik niets.Bart

R. Lee Jordan 2010-04-12 18:35:02

Nog één laatste. 50072 maar dan met donkerblauw tekst. [ontwerp 50076]

R. Lee Jordan 2010-04-12 18:28:56

Beste Bart,Bij deze drie nieuwe ontwerpen in de gewaardeerde kleurstelling van graphic1.50060: logo gedraaid met nieuwe kleuren. 50066: nieuw lettertype en kleuren. 50072: nieuw lettertype, kleuren, samenstelling.Ben benieuwd of het bevalt, aanpassingen zijn natuurlijk altijd mogelijk.Groeten, Robert

GraphicI 2010-04-12 18:19:59

Hallo Bart,Leuk om te horen! Ik heb mijn logo's aangepast. Het is inderderdaad wat 'subtieler' in een regular font. Ik heb het oude en nieuwe font gebruikt in een dunnere versie. Persoonlijk vind ik het bovenste lettertype wat krachtiger. Onderstaande tekst kan uiteraard veranderd worden en/of groter/kleiner worden gemaakt.

Ostendo 2010-04-12 15:42:47

@GraphicI Ik ben erg gecharmeerd van inzendingen 49571 en 49301. Ik vind de groene kleur erg mooi erbij passen. 49571 vind ik iets te lomp overkomen; zou je die kunnen aanpassen dat er de "dunne" tekst van 49301 staat (maar dus wel het wat vollere beeldmerk) en het oranje in dat beeldmerk vervangen door groen? Of vind je dat een slecht idee?Bart

MacGyver 2010-04-10 15:44:25

Beste Bart, Nu is het duidelijk. Dan houdt het op voor mij. Zelf vind ik inderdaad 48077 ook de beste die ertussen staat.Veel succes met het uitzoeken van je logo.MacGyver

MacGyver 2010-04-10 14:18:48

Beste Bart, Nog een laatste wijziging van mijn kant uit. Nu met 3D effect erin. Hoop dat hij u bevalt.Met vriendelijke groet,MacGyver

Ostendo 2010-04-10 14:18:34

@MacGyver Sorry dat ik nog geen uitgebreidere feedback had gegeven en dank voor deze nieuwe inzending, maar ik vind jouw logo's te ehm "lomp". In vergelijking met de anderen, die komen minder lomp over. Begrijp je wat ik bedoel? De jouwe zijn heel duidelijk aanwezig en hebben de ruimte nodig enzo.. Als ik 'm dan vergelijk met die ernaast staat nu (48077) dan komt die tweede toch wat vriendelijker en subtieler over. 48077 is ook duidelijk en het logo "staat" ook, maar minder lomp en technisch dan dat de jouwe overkomt..Het is echt heel lastig zo'n gevoel uit te leggen :pBart

Eikou 2010-04-10 03:11:32

Beste Bart,Hierbij mijn inzending.Een zeer clean en strak logo die alle kenwaarden van uw bedrijf in terugkomen. Helder en een zeer pakkende slogan. Een logo die meteen goed staat op uw website. (daarom heb ik ook geen symbol geillustreerd omdat het dan te druk wordt)Ik hoop snel van u te horen. dan kunnen we de juiste kleurennummers toepassen.Met vriendelijke groet, Eikou

Ostendo 2010-04-09 20:15:11

Weer een paar verwijderd. Het wordt steeds moeilijker om te filteren! Maar de ontwerpen die ik nu weer heb afgekeurd staan voor mij toch momenteel op een gedeelde tweede plaats ten opzichte van de andere logo's...

7 Men 2010-04-08 14:11:14

Dank je, Loreen!Groet, 7 Men

loreen 2010-04-08 13:14:41

mooi logo 7 men (de mooiste tot nu toe), je krijgt van mij 5 sterren.

R. Lee Jordan 2010-04-08 00:06:01

@MartijnGeen probleem, succesGroeten, Robert

7 Men 2010-04-07 22:50:54

Beste Bart,Nog even kort een toelichting op mijn nieuwe inzending:- diverse opdrachten/werkzaamheden (bollen) worden uitgevoerd door - één en hetzelfde bedrijf (Ostendo), gevisualiseerd door de omliggende cirkel. - een positieve opgaande lijn - door de bollen steeds kleiner te maken, biedt dat perfectief, dus toekomstgericht.Kan natuurlijk altijd nog van een vlotte Web 2.0 look voorzien worden, maar de basis ligt er nu.Ik zie graag weer een reactie tegemoet!Groet, 7 Men

MartijnSpiering 2010-04-07 22:45:14

@R. Lee JordanIk snap je wel, ik dacht hetzelfde ook andersom, maar ik kan je gerust stellen: We hebben ons eerste huidige ontwerp vrijwel op het zelfde moment ingestuurd (nummers: 48077 en 48080). Het toeval is er dat de ontwerpen redelijk op elkaar lijken, al valt dit ook wel weer mee. Geen zorg, mijn logo is volledig op mijn eigen inspiratie gebaseerd. Dit symbool was één van de eerste dingen die in me opkwam toen ik ging nadenken over een logo bij de slogan: 'Connects you with the internet'. Het is uiteraard niet mijn bedoeling om opzettelijk andermans werk te kopiëren, en al helemaal niet in dezelfde wedstrijd! :)Ik wens je veel succes, en gun het je van harte als jouw ontwerp uiteindelijk wordt gekozen.Groet, Martijn

R. Lee Jordan 2010-04-07 22:07:53

@MartijnSpiering komt me alleen zo bekend voor, jammer.Gr. Robert

MartijnSpiering 2010-04-07 22:05:20

R. Lee Jordan schreef op 07-04-10 19:10:21 : "@MartijnSpiering / ontwerp 48719 Ben je nu echt serieus? :)"Sarcasme, of een compliment? Ik vat 't maar positief op, haha. Ja, ik ben nu -net als de 100 vorige versies- echt serieus. :)

RH Design 2010-04-07 20:49:35

Zitten inderdaad mooie inzendingen tussen maar bij die van LimeLabz krijg ik meer het gevoel dat ik bij een biologieles over bevruchting zit en die van logolobo lijkt meer op een keurmerk voor doperwtjes maar verder mooi werk allemaal.Keep up the good work!

mono 2010-04-07 20:09:48

Ben het eens met loreen: limelabz en logolobo's inzendingen zijn ook naar mijn smaak unieker dan de andere. Ook Lee's inzending is zeer mooi maar doet me wat aan een rolletje kleefband denken :-) Alle succes gewenst aan iedereen.

MartijnSpiering 2010-04-07 19:33:51

Ik heb mijn ontwerp wat gefinetuned. Ook heb ik een nieuwe huisstijl gemaakt. (Verklaring bij afbeelding: Powerpoint - eerste en vervolgpagina, visitekaart - voor en achterkant, envelop, brief Eventueel is de blauwe tint op de envelop, en de oranje tint in de powerpoint te verwijderen. Als je een hogere kwaliteit van de afbeeldingen wilt, kun je me gerust mailen. Als er nog opmerkingen zijn, hoor ik het graag.Groet, Martijn.

R. Lee Jordan 2010-04-07 19:22:45

Beste Bart,Nog een laatste versie met een wat neutraler lettertype als ondertitel.Groeten, Robert

R. Lee Jordan 2010-04-07 19:10:21

@MartijnSpiering / ontwerp 48719 Ben je nu echt serieus? :)

MacGyver 2010-04-07 18:07:23

Nu u het zegt ja. Je kunt er inderdaad van alles in zien. Geen dank doe het voor mijn plezier.Gr.MacGyver

Ostendo 2010-04-07 17:51:07

@MacGyver Jep, helaas. Iemand zei "dat is wel heel erg een dartbord" en toen kreeg ik dat beeld niet meer uit m'n hoofd. Langzaam richting een winnaar werken, kun je 't ook noemen. Wel grote dank voor je verschillende ontwerpen en aanpassingen enzo!Bart

MacGyver 2010-04-07 16:29:08

@Ostendo,Toch maar afgekeurd? Veel succes met uw keuze.MacGyver

Krijndesign 2010-04-07 11:56:20

Beste Bart,Bedankt voor je duidelijke reactie. Het is ook niet makkelijk met zoveel keuzes aan diverse logo's.Succes met het maken van je beslissing.Groet, Krijndesign.

R.Meijer 2010-04-06 21:17:35

Dag Bart,Om dit te bereiken zal ik een nieuw logo moeten maken, de blauwe vorm verschilt immers van de oranje waardoor ik de door jou gewenste symmetrie nooit met alleen uitlijnen kan verkrijgen.Overigens is het een doormidden geknipte "O" waar ik een soort connect symbool van wilde maken maar vond deze 3d render ook wel geslaagd.mvgR.Meijer

Ostendo 2010-04-06 20:46:48

Beste Martijn,Op welke afwijzing wil je precies feedback? Ik denk dat voor jouw ontwerpen ongeveer hetzelfde geldt als mijn reactie van 16:51 vandaag.Bart

MartijnSpiering 2010-04-06 20:26:47

Hallo Ostendo.Ik zag dat mijn huisstijl afgekeurd was. Kan ik hiervoor een feedback krijgen over de min- en pluspunten? Dan pas ik mijn ontwerp met plezier aan. Zijn er ook nog opmerkingen over mijn logo? (3D, of liever 2D? Welke kleurcombinatie spreekt het meest aan, of heeft u een tip voor een totaal andere combinatie?)Ik hoor het wel. :) Met vriendelijke groet, Martijn Spiering

Ostendo 2010-04-06 19:56:26

@R. Meijer Zou je kunnen kijken of je de 2 vormpjes (wat stellen ze eigenlijk voor? Heb je er een verhaal achter?) uit kunt lijnen? De blauwe "begint" nu eerder dan waar de oranje z'n einde vindt.. Een van m'n klanten kwam met deze vraag; zou je daar eens naar kunnen kijken?Bart

Ostendo 2010-04-06 16:58:59

@48343 en 48331 Ik ben geen internet portaal en ik doe niks meer met een telraam, dus afgekeurd :) (En in vergelijking met de rest zijn deze gewoon veel minder strak en duidelijk en professioneel)Bart

Ostendo 2010-04-06 16:51:31

@Krijndesign Excuus voor het niet geven van feedback. Ik vind het serieus een goed logo, maar op een gegeven moment moet ik keuzes maken. En dan ga ik denken, "als ik tussen deze 7 zou moeten kiezen, welke 3 vallen er dan zeker af" en daar zat'ie bij, helaas. Eigenlijk zou ik er gewoon 10 uit willen kiezen, want ik vind ze allemaal de moeite waard, maar op een gegeven moment moeten er gewoon een aantal afvallen. Helaas was de jouwe er gisteravond een van. Vergeleken met de anderen "staat" het logo net iets minder duidelijk.Bart

Krijndesign 2010-04-06 13:35:39

Beste opdrachtgever,Waarom is mijn logo afgekeurd, nadat u eerst onderstaande reactie had gegeven?@Krijndesign Mooi! Strak en zakelijk inderdaad; bij dezen al een goede kanshebber, dank!

Ostendo 2010-04-06 12:34:39

@7 Men De d van Ostendo vind ik tegelijkertijd leuk en onherkenbaar. Ik wil met dit nieuwe logo ook meteen mijn naamsbekendheid uitbreiden en dan moet men wel kunnen lezen wat er staat. En als je twijfelt of het een omgekeerde 6 is of een d, wordt dat lastig. Verder heb ik het idee dat ik dat beeldmerk met dat pijltje al wel vaker ben tegengekomen, maar dat kan ik niet onderbouwen met voorbeelden..Bart

Ostendo 2010-04-06 10:35:24

@Adri Waarom deze "inhoudsloze" kleuren? Ze spreken niet, ze zeggen niks, 't is meer zo van "kijk vooral niet naar mij..".. Verder komt in 48287 de slogan totaaaal niet tot uitdrukking. Die wordt pas leesbaar als je het logo heeeeel groot maakt, en dat was ik niet van plan. En het idee achter de doos begrijp ik niet denk ik..Aan allen: De slogan "Uw totaalpartner voor het internet" mag je gebruiken in je ontwerpen, ik zal de afhandeling met R. Meijer regelen als zijn ontwerp niet gekozen wordt. Mocht je een eigen slogan/betere slogan hebben, mag dat natuurlijk ook. In elk geval zou ik LimeLabz en R. Lee Jordan willen vragen hier iets mee te doen. (Ofwel iets anders verzinnen, ofwel deze verwerken in je ontwerp..)Tenslotte, @7 Men.. Ik denk nog even over jullie ontwerp na. Ik ben niet meteen overdonderd of verrast, moet ik eerlijk zeggen.Bart

Adri 2010-04-06 10:22:49

Hallo opdrachtgever,Ik heb 2 inzendingen gestuurd met 2 verschillende ontwerpen, omdat ik 2 ideeen in mijn hoofd had om het logo te maken. Ik hoop dat u het wat vind en feedback er op kan geven.MvgAdri,

Ostendo 2010-04-06 09:59:08

@harskampdesign Helaas, ook het nieuwe ontwerp heeft het niet; ik vind dat meer iets hebben voor een reisbureau ofzo; het heeft iets van een ondergaande zon.. Dat wil ik niet direct uitstralen :)@R. Meijer Ik heb je een mail gestuurd. :)Bart

R.Meijer 2010-04-06 08:39:43

@ OstendoHet mooiste zou natuurlijk zijn als u mijn logo verkiest maar mocht u alleen de slogan willen gebruiken dan hanteer ik hier een vast tarief voor dat slechts een fractie van het prijzengeld bedraagt. U kunt mij benaderen via het e-mail adres in mijn portfolio.mvgR.Meijer

loreen 2010-04-06 08:01:04

Persoonlijk vind ik die van Logobo & limelabz als enige professioneel over komen (bij de andere over gebleven deelnemers mist er iets). Veel succes met de juiste keuze en heel misschien schiet mij ook nog iets interessants te binnen.

Ostendo 2010-04-06 01:59:58

Ik heb de deadline verplaatst naar 1 week vanaf nu. Op 14 april sluit deze wedstrijd.

Ostendo 2010-04-06 01:20:19

Net maar weer een paar ontwerpen afgekeurd om het overzicht te bewaren. Deze hadden niet genoeg "het gevoel"; al vond ik ze stuk voor stuk wel de moeite waard om ze tot nu toe te bewaren.Deze week zal ik een aantal mensen om advies en hun mening vragen; ik verwacht komend weekend uiterlijk een knoop door te hakken.Nieuwe designs zijn natuurlijk welkom, maar de 7 unieke ontwerpen die ik er nu zie staan vind ik erg sterk en je moet van goede huize komen als je nog iets beters weet neer te zetten ;)Verder vind ik de slogan "Uw totaalpartner voor het internet" (van R. Meijer) het sterkst dus die wil ik sowieso graag gaan gebruiken. Mocht ik het design van R. Meijer niet kiezen, wil ik hem/haar alsnog wel een vergoeding geven voor het verzinnen hiervan, als dat op prijs wordt gesteld. Ik weet niet in hoeverre er auteursrecht ligt op die slogans/motto's.. Maar daar moet vast iets mee te regelen zijn.Bart

ChickenGardenInc. 2010-04-05 20:01:35

Ik vind nummer 48077 persoonlijk heel mooi. Eenvoudig en toch heel sterk.

MacGyver 2010-04-05 19:44:35

Beste Bart, Bij deze het beeldmerk nog iets aangepast. Witter rand om de blauwe O.Gr.MacGyver

loreen 2010-04-05 19:36:31

Ik ben vandaag aan de slag geweest met een nieuw ontwerp, hopelijk valt hij in de smaak. Groetjes Loreen

harskampdesign 2010-04-05 16:36:25

@ Ostendo Leuke reactie van u Volgens mij is het als opdrachtgever moeilijker dan voor de inzender. U moet tenslotte een keuze maken. Ga er maar aan staan. Elke ontwerper zet er bij wijze van spreken gemiddeld 3 of 4 in. Als ik opdrachtgever zou zijn zou ik het ook best wel eens moeilijk kunnen hebben om een keuze te maken. Maar ik ontwerp met plezier. Daar gaat het om toch? Vandaar de grap! :) Groeten Oedsie.

Ostendo 2010-04-05 15:52:42

@harskampdesign, 48144 Hier zie ik, als ik er als onwetende buitenstaander naar kijk, geen "Ostendo" in. Meer "stendo" met een pacmannetje ervoor.. ;) Dat is 't dus niet, sorry!Bart

Ostendo 2010-04-05 15:37:05

@harskampdesign Haha, ja, ik vind het ondertussen al bijna een goed gevoel geven als ik voor mezelf weet dat ik er eentje extra kan afkeuren; dat maakt de keuze weer makkelijker :D Bij deze inzending was dat inderdaad niet zo moeilijk ;) Dank voor deze tijdelijke vlaag van vreugde op deze tweede paasdag!Bart

harskampdesign 2010-04-05 15:33:42

Ostendo Grapje!!! 48139

logolobo 2010-04-05 15:27:33

@Ostendo, ok, dank je om te laten weten. Ik merk dat andere inzendingen verder gaan ivm gebruik van gradients/schaduwen etc, terwijl ik het vrij sober had gehouden analoog naar je website. Ik heb een nieuwe inzending toegevoegd waarbij ik een stapje verder ga, uiteraard indien gewenst kan het nóg meer "full blow web2.0" :-) M vr gr.

Ostendo 2010-04-05 14:59:05

@MacGyver, 47971 Ik heb even zitten kijken maar ik kan mijn werkzaamheden niet zo duidelijk in vieren opdelen. Dat idee van draaien is dus leuk, maar gaat niet werken in de praktijk. Vandaar dat ik 47971 heb afgewezen..Bart

Ostendo 2010-04-05 14:57:31

@logolobo Haha, ik heb 'm nog niet afgekeurd hè ;) Ik vind 'm wel een van de meer creatieve ontwerpen die er tussen zitten. :) Ik ga nog wat andere mensen om advies vragen de komende week, dus geef de hoop nog niet op alleen omdat ik zeg dat ik 'm er niet meteen zo uit vind springen! :pBart

logolobo 2010-04-05 14:45:09

@Bart, met dank voor de feedback. Het beeldmerk: ik zou het echt niet weten, heb het zelf gecreeërd. Indien iemand het weet, mag het me steeds zeggen :-) Maar ondertussen: een goed verstaander heeft maar een half woord nodig, dus succes aan de anderen! M vr gr.

Ostendo 2010-04-05 14:13:22

@logolobo Die heb ik zeker ontvangen; de o en de i. Ik heb echter het idee dat ik het vormpje/rondje ergens van herken.. kan dat? En ik vind het logo er niet zo duidelijk uitspringen als enkele andere ontwerpen...Bart

logolobo 2010-04-05 14:10:05

@Ostendo, Mag ik even vragen of u mijn toelichting vh logo,zoals door u gevraagd, bij mijn nieuwe upload 47721 goed hebt ontvangen? Eventuele aanpassingen gewenst? M vr gr

MartijnSpiering 2010-04-05 12:29:33

Voor het nieuwe voorbeeld heb ik voor de pijl de duotoon-kleur gekozen. Dit kan in elke kleur naar wens veranderd worden. Een kwestie van smaak.

Ostendo 2010-04-05 11:44:00

@loreen Ook al vind ik het beeldmerk echt heel leuk zo; ik vind het lettertype waarin je "Ostendo" hebt gezet niet mooi. Dit straalt veel te veel een hard technisch-/nerd-/wij-zitten-de-hele-dag-achter-de-computer-uitstraling uit. En dat zoek ik niet. En ik ben bang dat een ander lettertype het idee van het beeldmerk zal gaan verstoren... toch?Bart

Ostendo 2010-04-05 11:41:03

Goeiemorgen, dit wordt geen makkelijke keuze straks (eind deze week verwacht ik)@JVO© Het idee is leuk, maar ik vind de tekst "ostendo" zo onderstreept nogal ehm saai overkomen. Het lijkt nu gewoon onderstreepte tekst.@harskampdesign Ik heb bij dit design het gevoel niet. Waarom is de s oranje? Wat stellen die schuine strepen voor? Ook hier meer het gevoel van een luchtvaartmaatschappij of een hotelketen o.i.d...@R. Lee Jordan Ik ben het er helemaal mee eens dat het beeldmerk niet zowel in de naam als erboven voor hoeft te komen; zo is het veel beter. :)Verder ben ik van de nieuwe designs het meest gecharmeerd van 48080 en 48077.Naar mij mailen vind ik geen probleem (bart @ ostendo . nl) maar ik vind persoonlijk dat dat niet nodig hoeft te zijn; mijn uiteindelijke logo moet óók op deze kleine oppervlaktes goed uitkomen... ;)Bart

R. Lee Jordan 2010-04-05 11:24:43

Beste Bart,Bij deze ontwerp 48077 i.p.v. 48059. Ik heb 48059 vervangen met een nieuwe omdat ik nog een verandering eraan toegevoegd heb. En anders wordt het hier overspoeld met ontwerpen van mij en dat is ook niet de bedoeling.Ik heb er nu ook een omlijning om geplaatst, geeft denk ik een mooiere effect.Vriendelijke groet, Robert

MartijnSpiering 2010-04-05 11:04:16

Ik heb (alweer, haha) twee nieuwe logo's. Het eerste moet het idee geven van zo'n blokkendoos van vroeger. Dan moest je een vorm overal proberen totdat hij ergens doorheen past. "Solutions are closer then you think"Met het tweede logo 'verbind' ik de o's met elkaar d.m.v. een subtiel oranje streepje. "Connects you with the internet"

JVO© 2010-04-05 10:46:44

5***** voor logolobo ;) (47721) Mooi!

R. Lee Jordan 2010-04-05 10:07:52

Beste Bart,Nog één variant op mijn vorige logo om het af te leren :)nr 48059In dit logo heb ik bij de titel hetzelfde effect gebruikt als bij het beeldmerk [ diepte en verloop ] Dit is echter niet goed te zien in het kleine voorbeeld. Mocht u er behoefte aan hebben zou ik het ontwerp graag naar u mailen, zo zijn de details optimaal zichtbaar.Ik heb in het nieuwe variant ook de eerste o normaal gelaten, werd anders een beetje dubbelop zo met het beeldmerk.Vriendelijke groet, Robert

R. Lee Jordan 2010-04-05 01:16:13

Beste Bart,Bij deze een nieuwe poging: 48029 Visitekaart voorbeelden: 48032Vriendelijke groet, Robert

Ostendo 2010-04-04 23:49:31

@MartijnSpiering Ik vind het idee best goed en de kleurencombi ook, maar ik herken niet zo duidelijk meer een o in die in elkaar gehaakte o's. En als je het als favicon gaat gebruiken, of ergens kleiner moet gebruiken, is dat niet zo handig denk ik. Ik wil 'm ook niet direct afkeuren, want ik vind het idee en de huisstijl leuk, maar dat brengt nog wel wat kleine twijfels naar boven..Bart

MartijnSpiering 2010-04-04 23:43:43

Ik heb een volledige huisstijl ontworpen voor Ostendo. Zijn er (van Ostendo of andere ontwerpers) nog tips of opmerkingen?En ik was ook wel nieuwschierig, komt het idee van de O's die in elkaar haken als teken van connectie goed over?Groet, Martijn

Ostendo 2010-04-04 22:26:44

@robertklein Haha thanks, but no thanks ;)

loreen 2010-04-04 22:25:29

even vergeten erbij te vermelden, maar ik heb de o's ook net iets anders in elkaar laten haken.

loreen 2010-04-04 22:24:07

Ik vind persoonlijk de kleuren die ik nu gebruikt heb het mooist, laat maar weten wat je ervan vind.

robertklein 2010-04-04 22:23:50

Hoi Bart,Ja een smilie, jong en modern maar toch zakelijk bescheiden.Ik upload zsm een totaal andere ;)Groetjes, Robert

Ostendo 2010-04-04 22:21:18

@loreen Dank! Ziet er goed uit, de 2 O's uit Ostendo aan elkaar haken. @MartijnSpiering deed ook al zoiets, maar dit ziet er zo ook leuk uit. Ik vind de kleuren van 47992 wel beter (contrastrerender? duidelijker? ik kan er de vinger niet op leggen wat me het meeste aanspreekt erin)..Bart

Ostendo 2010-04-04 22:18:29

@robertklein Hm, ik weet niet. Zo in eerste instantie lijkt dat idee me niet zoveel; ik zie dan voor me dat dat een of andere smiley wordt en dat vind ik niet zo interessant. Maar je mag me natuurlijk verrassen en overtuigen.. ;)Bart

loreen 2010-04-04 22:15:38

Ik heb even het complete pakketje ge-upload, eventueel kan de ik aan de oranje kleur minder geel toevoegen. Dit geheel naar wens.

robertklein 2010-04-04 22:14:18

Hoi Bart,Natuurlijk kan ik daar wat mee.. ik ga eens kijken wat ik uit de kast kan halen.. het idee op zich om er een poppetje van te maken spreekt dat aan?Groetjes, Robert

pluutje 2010-04-04 22:11:38

Hoi Bart,Fijn dat je zo snel reageerde. Ik heb het meteen verwijderd. Groetjes,pluutje

Ostendo 2010-04-04 22:06:29

@robertklein Leuk om het huidige logo wat "op te pimpen", maar ik vind dat "poppetje" een beetje eh eng. Beetje teveel marsmannetje-idee.. Hij ziet er niet vriendelijk en uitnodigend uit.. Snap je wat ik bedoel? Kun je daar iets mee?Bart

loreen 2010-04-04 22:06:07

ik heb even een kleine wijziging in het logo gemaakt en uiteraard kunnen de kleuren anders. Ik zal nog 1 extra uploaden!

Ostendo 2010-04-04 22:05:03

@pluutje Dit is het niet; te kinderlijk/jeugdig.. Niet wat ik zoek.@loreen Je bent nog ruim op tijd en met een mooie inzending! Is er nog iets te doen met de blauw-oranje kleuren van de meeste andere inzendingen? Al vind ik deze kleurencombinatie ook wel wat hebben...Bart

loreen 2010-04-04 22:01:41

Zie ik op het laatste moment nog deze wedstrijd. Hopelijk valt mijn logo in de smaak en anders fijne paasdagen gewenst!Groetjes Loreen

robertklein 2010-04-04 21:42:44

Beste Ostendo,Voor het logo heb ik niet bepaald gekozen voor een heel nieuw iets ik heb het huidige logo gemoderniseerd. Om toch het herkenbare van het huidige logo erin te houden.Fijne paasdagen nog toegewenst.Groetjes, Robert

MacGyver 2010-04-04 21:34:27

Beste Bart,Op de website kunt u dan van de beeldmerken knoppen maken. Voor elke discipline een aparte knop.MacGyver

MacGyver 2010-04-04 21:32:13

Beste Bart,Weg met het "hoefijzer". Nu alleen nog maar de klinkers van OstEndO. Waarbij de oranje gedraaide O/E in midden elk voor een discipline staat. U kunt ze de disciplines nog verder uitbreidnen door ze elk nog eens 45 graden te draaien. Zo heeft u voor elke discipline een apart beeldmerk dat toch een geheel vormt.MacGyver

Ostendo 2010-04-04 19:37:43

Beste Oedsie,Dat er betere zijn dan die twee van jou ben ik het (helaas?) mee eens ;) De nadruk hoeft in elk geval niet op "ict" te liggen, dus die valt af. Het idee van de "Your hosting"-versie staat me niet meteen tegen, maar deze uitwerking wel. Het is niet goed te lezen zo en te druk naar mijn mening..Kun je daar iets mee?Groeten,Bart

harskampdesign 2010-04-04 18:17:40

47934

harskampdesign 2010-04-04 18:10:51

Beste Ostendo 47934 Ik doe gewoon een wilde gok hoor?!!!!! Hij is wel EIGENWIJS!! Zie betere dan die van mezelf!! Groeten Oedsie.

MartijnSpiering 2010-04-04 16:28:36

Beste Bart,Heb nu hoop ik een betere slogan? Zou eventueel ook in het Nederlands kunnen.Groet, Martijn

Ostendo 2010-04-04 16:16:11

@MartijnSpiering Je nieuwe kleurencombinatie is beter; maar je slogans zijn een beetje vreemd; dit zijn meer slogans voor Startpagina of voor Google..

Ostendo 2010-04-04 15:29:04

@Tim010 Ik bedoel inderdaad ook niet het openstaartje écht in de naam verwerken, maar een duidelijkere "link" tussen de naam en het beeldmerk.. Zoals bijvoorbeeld in 47823 en 47663; daar wordt het beeldmerk opgebouwd rondom een van de O's uit Ostendo. Wellicht is dat ook in jouw ontwerpen toe te passen..?Bart

Tim010 2010-04-04 15:23:22

@Ostendo Het Openstaartje (haha ;)) verwerken in de naam zou ik afraden, omdat je dan net als enkele andere inzendingen het gevaar loopt dat de bedrijfsnaam onleesbaar wordt (mensen gaan "stendo" lezen).Andersom zou idd wel een optie zijn, met een ander lettertype met een rondere O.

Ostendo 2010-04-04 15:19:57

@MartijnSpiering Stukken beter dan de Internet Explorer-e en het wereldbolletje!Bart

MartijnSpiering 2010-04-04 15:18:35

Ik heb een nieuw ontwerp, zijn er opmerkingen? Dan hoor ik die graag. Op verzoek maak ik er ook graag een huisstijl bij.

Ostendo 2010-04-04 15:17:31

@Tim010 Ik ben natuurlijk geen ontwerper, maar zou het niet mooier/leuker zijn als de cirkel uit het "apenstaartje" ("Openstaartje"? Omdat het met een o is?) ook herkenbaar is en terugkomt in de naam zelf? Of andersom; dat je een van de O's uit "Ostendo" ook gebruikt in het Openstaartje?

Ostendo 2010-04-04 15:15:00

@MacGyver Ik ben het ermee eens dat de nieuwe versie niet mooier is; de gedachte erachter is weg. Ik ben het echter wel eens met @ChickenGardenInc dat de boog "naar beneden" een gesloten beeld geeft. Ze zijn het allebei dus net niet eigenlijk..Bart

Ostendo 2010-04-04 15:05:52

Beste allemaal,Ten eerste: ik ben zeer blij verrast door jullie ontwerpen. Ik ga deze site sowieso vaker gebruiken! De uiteindelijke keuze laat ik nog even wachten; ik wil dit niet in anderhalve dag beslissen en ik wil ook ontwerpers de kans geven die niet dagelijks op deze site kijken, bijvoorbeeld. En jullie de mogelijkheid geven nog wat verbeteringen en/of andere ontwerpen aan te leveren, natuurlijk.Momenteel heb ik 3 ontwerpen die er voor mij echt uitspringen; dat zijn, in willekeurige volgorde, nummers 47663, 47777, 47872. Deze worden op de voet gevolgd door de ontwerpen 47721, 47792 en 47823. Als ik nu zou moeten kiezen, zou ik uit een van deze 6 kiezen, waarbij de kans groot is dat ik voor een van de eerste 3 zou gaan. De rest klopt gewoon niet helemaal qua gevoel of qua uitstraling met wat ik bedoel.Zoals gezegd, wacht ik nog even af wat er komt, maar misschien kun je iets met deze keuzes (zo van "ooh deze uitstraling zoekt'ie dus!")..Bedankt in elk geval dat ik na nog geen 24 uur al een goede top 6 kan samenstellen!Bart

© LimeLabz 2010-04-04 14:34:19

@R. Meijer, Klasse (47777) *****mvg. Thom

MacGyver 2010-04-04 13:47:33

@ChickenGardenInc Persoonlijk vind ik hem niet mooier.De boog staat voor het geheel alle werkzaamheden voor en de N. Dit komt nu niet meer tot uitdrukking.MacGyver

MacGyver 2010-04-04 12:18:11

@ChickenGardenInc.Speciaal voor jou. Gr.McGyver

ChickenGardenInc. 2010-04-04 12:09:59

@MacGyver - om eerlijke te zijn, ik zou het logoteken omdraaien. Het is wel mooi, maar straalt geslotenheid uit. Als je het omdraait, is dat niet meer zo. Het lijkt een beetje op een hoefijzer ook en dat mag je nooit met de opening naar beneden ophangen want dan valt het geluk eruit, zei mijn opa altijd. Probeer eens hoe het staat als je het omdraait?Groetjes, Fieke (ChickenGardenInc.)

R. Lee Jordan 2010-04-04 12:08:29

Beste Bart,Tot nu toe maakte ik puur gebruik van de website kleuren. In mijn volgende inzending heb ik gebruik gemaakt van iets minder doffe kleuren.nr 47823Vriendelijke groet, Robert

MacGyver 2010-04-04 10:59:07

Beste Bart, Ik begrijp wat je bedoelde. Bij deze de aanpassing in kleuren.Mocht er nog iets zijn dan hoor ik het wel.Fijne feestdagen.MacGyver

ChickenGardenInc. 2010-04-04 05:36:28

Dat is gewoon het lettertype, die lange steel van de D. Ik zal eens zien of er een is waarbij dat minder opvalt.Frederique

Ostendo 2010-04-04 00:48:07

@ChickenGardenInc 47755: de S is grappig, maar zo staat er niet duidelijk meer "ostendo". Ik wil dat men wel uit het logo mijn bedrijfsnaam kan halen.47767 en 47768: ik vind het idee leuk ("briljant" en dan iets laten glinsteren of een briljantje), maar op een of andere manier valt me de lengte van de "steel" van de d heel erg op. Te opvallend lang..

Ostendo 2010-04-04 00:09:50

@MacGyver Ik vind het idee leuk op zich, maar ik heb nog wat moeite met de kleurencombinatie.. Op een of andere manier heeft dit (zwart-rood) op mij heel erg een "technische" uitstraling.. Begrijp je wat ik bedoel? Is het mogelijk iets te doen met het blauw en oranje? Of evt. andere kleuren om het een wat minder technische en wat meer "bereikbare" uitstraling te geven?Bart

MacGyver 2010-04-04 00:00:11

Beste Bart, Had ik wel al verwacht. Bij deze de aanpassingen. Mocht u nog iets gewijzigd willen zien dan kan dat altijd.Gr.MacGyver

R. Lee Jordan 2010-04-03 22:01:39

Beste Bart,Bij deze drie nieuwe variaties met een buitenste oranje ring.Mochten er nog aanpassingen zijn die ik kan doen, dan hoor ik dat graag.Vriendelijke groet, Robert

Ostendo 2010-04-03 21:27:09

@MartijnSpiering Het "gevoel" is er niet bij dit logo. Een wereldbolletje is te cliché en op deze manier vind ik de naam niet meer als één geheel overkomen.. Deze wordt het dus ook niet, sorry.Bart

Ostendo 2010-04-03 20:56:23

@logolobo Kun je het idee van het beeldmerk uitleggen? En kun je een lettertype zonder schreef proberen? Ik denk dat ik dat "strakker" en mooier vind.. Maar even kijken hoe dat uitkomt.

Ostendo 2010-04-03 20:21:34

Beste RobertIk vind inderdaad 47700 de beste van je drie inzendingen. Is het leuk (hoe ziet het eruit) als je het buitenste rondje (de "o") in het beeldmerk oranje maakt, net als de eerste o in de naam?Bart

R. Lee Jordan 2010-04-03 20:16:13

Beste Bart,Bedankt voor de feedback! Bij deze twee nieuwe ontwerpen.47696 en 47700Ik las uw feedback pas nadat ik 47696 al gemaakt had, vandaar dat het misschien nog niet goed leesbaar is. In 47700 heb ik dit verbeterd.Ben benieuwd wat u ervan vind.Vriendelijke groet, Robert

Ostendo 2010-04-03 20:13:33

@createdotstyle Ik vind dit logo een beetje ehmm "lomp". Door de keuze van het lettertype en de uitdrukkelijke kleuren wordt het lomp en komt het mij ook te "simpel" over. Begrijp je wat ik bedoel?Bart

createdotstyle 2010-04-03 20:08:27

Beste, Bij deze mijn inzending.Uit de eerste o haal ik een klein stukje waar ik een play-teken in plaats.Dit staat voor het starten van de IT, het webgbeuren, waar jullie voor zorgen.Onderaan plaats ik een voorbeeld van hoe dit in een vierkante omgeving gebruikt kan worden.Ik hoor graag uw reactie Createdotstyle

Ostendo 2010-04-03 20:07:10

@MartijnSpiering Die e lijkt wel heel erg op het logo van Internet Explorer. Ten eerste wil ik daar niet mee geassocieerd worden en ten tweede is Microsoft het daar waarschijnlijk niet mee eens...

Ostendo 2010-04-03 20:05:13

@Studio079 Mijn eerste indruk is hier een vliegmaatschappij... Dat ligt denk ik aan die "vleugels" bovenop. En verder doet deze ook een beetje oubollig aan op een of andere manier.. Is het nog niet helemaal ;)Bart

Ostendo 2010-04-03 20:03:41

@Krijndesign Mooi! Strak en zakelijk inderdaad; bij dezen al een goede kanshebber, dank!@MacGyver Ook erg mooi; ook de impressie van eventuele visitekaartjes ziet er goed uit. Ik ben het alleen niet eens met het roodmaken van "en", zo lijkt het net alsof er staat "ost en do", terwijl "ostendo" het Latijnse woord is voor "presenteren". Ostendo is dus duidelijk één woord en op deze manier lijkt het op 3 losse woorden. Kun je dat aanpassen zonder het originele idee te verliezen?@Tim010 Deze is inderdaad beter. Het wordt nu al een lastige keuze en deze wedstrijd staat nog geen 3 uur uit. Mooi!@R. Lee Jordan "Ostendo" is geen standaard woord of bekende term; als je op deze manier een van de letters er zo duidelijk uit gaat halen, kan men er niet meer uithalen of het "ostendo" of "stendo" is met een leuk beeldmerkje. Het is wel de bedoeling dat men er duidelijk "Ostendo" uit blijft kunnen halen.. het idee van het beeldmerk vind ik dan wel weer leuk, maar dan wel op een andere manier verwerkt ;)Dank voor jullie inzendingen!Bart

MacGyver 2010-04-03 19:42:26

Beste, Bij deze mijn voorstel. Het rode gedeelte stellen de klinkers voor in OstEndO. De Boog stelt het geheel van al uw werkzaamheden voor en tevens de N. In het beeldmerk staat dus de rode E en de grijze N. In de tekst is de EN daarom rood gekleurd en staat voor meer dan alleen de werkzaamheden die genoemd staan.Met vriendelijke groet,MacGyver

Krijndesign 2010-04-03 19:06:11

Beste opdrachtgever, Hierbij mijn logovoorstel.professioneel, zakelijk met een herkenbaar beeldmerk.Ik hoor graag van u.Groet, Krijndesign.

Ostendo 2010-04-03 17:39:20

Wow dit werkt echt. Dank voor jullie inzendingen allebei al!Hieronder mijn reactie..@Tim010 - ik vind je lettertype er goed uitzien, maar persoonlijk vind ik de slogan nog steeds niet erg aansprekend. Het beeldmerk is simpel en strak, maar toch een beetje cliché.. Het komt in de buurt maar is het toch nog niet helemaal wat mij betreft..@ChickenGardenInc. - het geheel oogt te druk; het lettertype doet met iets te "ouderwets" aan, begrijp je wat ik bedoel? Het idee om een van de o's een andere kleur te geven maar het toch in het geheel te laten passen staat me dan wel weer aan. Ik weet nog niet wat ik van het (boven-)onderschrift "professioneel & persoonlijk" vind.. Klinkt ook weer een beetje té "management-term"-achtig..